Društveni mediji postali su sastavni dio života i svakodnevnih navika ljudi. Neki su toliko ovisni o tome da je prvo što rade nakon buđenja provjeriti svoje feedove na društvenim mrežama.
S obzirom na važnost društvenih medija u životu potrošača, trgovci i kompanije hrle na društvene platforme u nadi da će se povezati sa svojim ciljanim kupcima. Međutim, na društvenim mrežama dolazi do preopterećenja sadržajem, a konkurencija je vrlo velika. Za vas može biti izazov istaknuti se ako nemate jasnu marketinšku strategiju na društvenim mrežama. Ažuriranje najnovijih trendova na društvenim mrežama može vam pomoći da poboljšate svoju strategiju i istaknete se u masi. Evo niza trendova na društvenim mrežama kojih morate biti svjesni od 2021. i kasnije.
Prolazni sadržaj i dalje će sticati popularnost
Prolazni sadržaj je nešto što je dostupno samo na kratko, a nakon toga nestaje. Instagram i Snapchat Stories savršeni su primjeri ove vrste sadržaja.
Danas je raspon pažnje ljudi kratak, a promijenio se i način na koji vole konzumirati sadržaj. Zbog toga su formati sadržaja poput Stories postali popularni. Kratki su, zanimljivi i zaraženi na način da ljudi mogu satima listati jednu priču za drugom.
To je vidljivo po značajnom porastu dnevnih aktivnih korisnika Instagram Stories, kao što je prikazano u nastavku.
Marketing stručnjaci su primijetili ovaj trend i nastavit će ga koristiti u svoju korist. Prema ovom nedavnom izvješću Hootsuite-a, 64% prodavača ili je već uključilo Instagram Stories u svoje strategije ili to planiraju.
Drugo istraživanje sugeriše da brendovi objavljuju Story jednom u četiri dana, dokazujući da su oni sve popularniji.
Tradicionalne društvene platforme i dalje će se dobro izvoditi
Facebook i Instagram već dugo dominiraju društvenim mrežama kao najvećim i najpopularnijim platformama. Posljednjih godina pojavilo se nekoliko drugih nišnih platformi društvenih medija koje su se značajno proslavile.
Međutim, pridošlice su naišle na poteškoće u svom širenju.
TikTok je započeo 2016. i odmah je stekao popularnost među mladima. Izrasla je u jednu od najpopularnijih aplikacija u trgovinama aplikacija za Android i Apple. Međutim, u određenoj je mjeri TikTok bio žrtva vlastitog uspjeha. Njegova popularnost među svjetskom omladinom i kinesko vlasništvo skrenuli su pozornost svjetskim regulatorima. Zapravo, predsjednik Trump ne želi da djeluje u SAD-u, osim ako se ne promijeni u posjedovanje američkog vlasništva na tom tržištu. Značajno indijsko tržište zabranilo je TikTok u junu 2020.
Facebook i Instagram imali su vlastitih problema 2020. godine i trenutno se suočavaju s nekoliko sudskih izazova širom svijeta. Australska vlada pokušava platiti platformi za sve vijesti koje dijele od australskih novinskih kompanija.
Međutim, Facebook i Instagram nastavili su biti popularni među svojim korisnicima u 2020. Hootsuite je anketirao kompanije o tome gdje namjeravaju povećati svoj socijalni proračun 2021. 60% izjavilo je da namjerava povećati svoj Instagram proračun 2021., a 46% planira povećati svoj Facebook proračun. Popularni su i YouTube (45%) i LinkedIn. Samo 14% ispitanih kompanija namjerava povećati svoj TikTok marketing.
Isto istraživanje ispitanike je pitalo koje platforme smatraju najučinkovitijima za svoje ciljeve. Ponovo su tradicionalne društvene mreže ostale popularne: Facebook su 78%, Instagram 70%, LinkedIn 42% i Twitter 33%.
Socijalna trgovina nastavit će se širiti
Brandovi već dugo koriste platforme društvenih medija poput Instagrama, Pinteresta i Facebooka za prodaju svojih proizvoda. Socijalna trgovina postala je novo maloprodajno sredstvo za marke, a taj će trend samo jačati.
Socijalna trgovina na dobrom je putu da postane glavni kanal maloprodaje, ravan ostalim medijima poput web stranica i izvanmrežnih trgovina. Ovaj će se trend dodatno ojačati sa sve većim brojem društvenih mreža koje uvode prodajne značajke poput postova koji se mogu kupovati.
Od objava koje se mogu kupovati do izloga na Instagramu, društvene mreže kontinuirano se razvijaju i postaju maloprodajne platforme. Marke i trgovci iskoristit će ih i uključiti socijalnu trgovinu u svoje prodajne strategije.
Hootsuite je nedavno pitao svoje klijente šta pokušavaju postići društvenim mrežama. Daleko najpopularniji razlog za kompanije koje se koriste društvenim mrežama bilo je povećano sticanje novih kupaca (73%). Uslijedilo je povećanje svijesti o robnoj marki (64%). Poticajne konverzije (potencijalni kupci, kupnje i upiti o proizvodima) zauzeli su treće mjesto s 45%.
Video sadržaj će dominirati
Video sadržaj jedan je od najzanimljivijih oblika sadržaja i uskoro će dominirati društvenim mrežama, očigledan pobjednik nad svim ostalim vrstama sadržaja. Bilo da se radi o videozapisima kratkog oblika poput onih popularnih na TikTok-u ili Stories-u ili o sadržaju dugog formata na YouTubeu, videozapisi su budućnost sadržaja na društvenim mrežama.
Prema studiji kompanije Cisco, do 2022. godine 82% svih internetskih sadržaja biće video sadržaji. To jasno pokazuje koliko je važno početi koristiti video sadržaje kako bi ostali relevantni na domeni društvenih medija.
Ako trenutno ne izrađujete videozapise, vrijeme je da ih uključite u svoju strategiju sadržaja. U bliskoj budućnosti videozapisi će dominirati društvenim mrežama i svi koji to ne shvate imaće teško vrijeme.
Možete započeti s upotrebom značajki poput priče i za sadržaj na društvenim mrežama i za oglase. Također možete dodati videozapise u postove na društvenim mrežama, čak i na platformama kojima tradicionalno dominira slikovni ili tekstualni sadržaj.
Prijenos uživo postat će nova norma
2020. bila je godina kao nijedna druga. Poslovanje se okrenulo naglavačke, a čitavi maloprodajni modeli morali su se promijeniti kako bi omogućili kupovinu. Sada može biti nezgodno napraviti jednostavan postupak poput ispitivanja proizvoda.
Odjednom su svi morali svakodnevno poslovati putem interneta. Ljudi koji možda nikada prije nisu koristili svoje video kamere, sudjeluju u pozivima Zoom poput sezonskih videografa. Čak su se i starije osobe koje možda nikada nisu imale mobitel prije 2020. godine morale prilagoditi streamingu uživo i internetskom chatu.
Čak i ako se situacija s COVID-om popravi 2021. godine, streaming uživo ostaje ovdje. Ljudi su sada navikli na mogućnost interakcije s brandovima u stvarnom vremenu na mreži. Oni mogu pregledati proizvod bez napuštanja kuće.
Iako su tradicionalne društvene platforme imale najbolje rezultate u 2020. godini, specijalizirani streaming mediji uživo također su imali porast popularnosti u stratosferi, što će se vjerojatno nastaviti i do 2021. Microsoft je možda odlučio zatvoriti Mixer, ali glavni konkurent Twitch postigao je neviđenu razinu podrške. Do sredine decembra imali su 1049 milijardi minuta gledanja tijekom 2020. To je porast od 67,1% u odnosu na 2019. Web stranica je imala 6,7 milijuna mjesečnih streamera, što je za 84% više u odnosu na godinu.
Ali streaming uživo nije samo za igre. Streaming glavnih shopping događaja također postaje sve popularniji. Na mnogo je načina ovo uzimanje poznatog kanala za kućnu kupnju i njegovo ažuriranje za trenutnu dob.
Također vidimo sve više i više korisničkih usluga koje se pružaju uživo. To uključuje aktivnosti, poput otvaranja bankovnih računa, koje bi u prošlosti bile nezamislive.
Usvajanje tehnologije biće na vrhuncu svih vremena
Društveni će mediji zabilježiti porast u usvajanju tehnologija poput proširene stvarnosti (AR) i virtualne stvarnosti (VR). Kako će ove platforme rasti, korisnici će zahtijevati bolja i zanimljivija iskustva, a ove tehnologije to mogu ostvariti.
Facebook već poduzima ogromne korake u tom smjeru uvođenjem Horizona, njihovog svijeta društvene virtualne stvarnosti. Ovo je vrsta virtualnog svijeta u kojem se ljudi mogu povezati, igrati igre i istraživati. Ovo je sljedeća razina društvene povezanosti i sasvim bi mogla biti budućnost društvenih medija.
Više usvajanje proširene stvarnosti
Iako bi usvajanje VR-a na društvenim mrežama još uvijek moglo biti u izuzetno novonastaloj fazi, isto se ne može reći za AR. Filteri proširene stvarnosti sada se koriste na nekoliko glavnih platformi poput Snapchata i Instagrama. Uvedeni su kako bi poboljšali vizualni sadržaj koji se dijeli na društvenim mrežama i široko su popularni.
Proširena stvarnost poboljšava našu stvarnost dodavanjem digitalnih elemenata u nju i mijenjanjem stvarnog izgleda. Platforme društvenih medija pronašle su zanimljive slučajeve upotrebe ove tehnologije i počele su je iskorištavati posljednjih godina.
Instagram, na primjer, koristi proširenu stvarnost za svoje brojne foto filtere. Jeste li vidjeli one filtere koji vam mogu dodati šminku na lice ili sunčane naočale ili uši zečica? To nije ništa drugo nego aplikacija proširene stvarnosti za društvene medije.
Ovaj će trend, iako su jako popularizirali Instagram i Snapchat, usvojiti i druge platforme društvenih mreža u narednim godinama. Facebook je, na primjer, pokrenuo AR filtere prije Instagrama, ali kasnije su postali popularni. Facebook također eksperimentira s drugim AR i VR funkcionalnostima i u budućnosti će razviti više aplikacija ovih tehnologija.
Primjene AR-a na društvenim mrežama nisu ograničene samo na foto filtere za objavljivanje zabavnih postova i priča. Marke također mogu koristiti proširenu stvarnost kako bi svojim kupcima pružile bolja iskustva u kupnji.
Primjerice, Sephora je beauty marka koja već dugo koristi AR kako bi svojim kupcima omogućila isprobavanje šminke prije kupnje. Iako je ta mogućnost već dugo u njihovoj mobilnoj aplikaciji, nedavno su je pokrenuli i za Facebook.
Sada korisnici mogu isprobati proizvode Sephora putem Facebook Messengera, koristeći filtere proširene stvarnosti. To pomaže ljudima da donesu bolje odluke o kupnji, a istovremeno imaju jedinstveno iskustvo kupovine.
Proširena stvarnost može imati puno potencijalnih aplikacija na društvenim mrežama za robne marke. I ovaj će trend biti daljnji pokretač kontinuiranih napora platformi društvenih medija da dodaju više AR funkcionalnosti.
Marketing s utjecajima nastaviće se povećavati
Marketing s utjecajem nije novi trend, ali on će ostati neko vrijeme. Društvenim medijima danas dominiraju influenceri koji dobivaju prekomjerne iznose za promociju robnih marki.
Usvajanje ovog trenda može se vidjeti iz obje perspektive. To se može vidjeti po velikom porastu broja influencera na društvenim mrežama. Drugo se može vidjeti po porastu marketinške potrošnje na marketing influencera od strane poduzeća.
Ulaganje u influencere mnogo je jeftinije od vođenja plaćenih oglasnih kampanja, a opet donosi dobre rezultate. Štaviše, influenceri mogu pomoći marketingu da postignu razne marketinške ciljeve, a ne samo da generiraju potencijalne kupce. To su dva glavna razloga zašto je postala toliko popularna i kontinuirano sve jača i hrabrija.
Marketinški stručnjaci sada ne surađuju samo s 1-2 influencera, već rade s čitavom mrežom malih, relevantnih utjecajnih influencera. Ova vrsta influencera dobiva puno veći angažman i košta puno manje. Ubuduće će sve više i više prodavača koristiti ovu strategiju i raditi s više manjih influencera umjesto s jednom slavnom osobom.
Više regulatorne kontrole i pravne kontrole
Iako društvene mreže imaju brojne blagodati, posljednjih su godina neki negativi izašli na vidjelo. Privatnost podataka i sigurnost dva su takva pitanja koja su dospjela u naslove društvenih mreža poput Facebooka.
Društveni mediji mogu se vrlo lako koristiti za prikupljanje podataka o bilo kome i zlouporabu. Postoje navodi da određene društvene mreže čak prodaju svoje korisničke podatke drugim kompanijama.
U svjetlu toga, društvene mreže i regulatorna tijela pooštrit će svoje norme i uspostaviti više politika. Mnogi društvene medije smatraju nesigurnima, a bilo bi u najboljem interesu da se to promijeni. Stoga, budite spremni na više propisa i ograničenja na svim platformama.
I TikTok i YouTube suočeni su s većim nadzorom jer su postali popularniji. U TikTokovom slučaju regulirano je postojanjem na nekim tržištima, uz prijetnje u drugim zemljama. Facebook i Instagram također podržavaju strožu regulativu i na ključnim tržištima.
Povećanje upotrebe društvenih medija za korisničku uslugu
Društveni mediji tradicionalno su bili mjesto za povezivanje ljudi sa svojim društvenim mrežama i dijeljenje fotografija i videozapisa. Međutim, ti su dani prošli, a društveni su mediji sada puno više od toga.
Postala je maloprodajna platforma, platforma za otkrivanje proizvoda, a sada čak i kanal korisničke službe. Mnogi su brendovi počeli prepoznavati mreže društvenih medija kao platforme za pružanje korisničkih usluga.
Taj se prijelaz dogodio postupno jer su marke počele primjećivati da mnogi kupci pokušavaju doći do njih na društvenim mrežama. To je možda zbog nedostatka odgovora na drugim kanalima ili samo zato što je to bio izravniji način za dosezanje marki.
Podrazumijeva se da su marke počele reagirati na takve poruke i usmjeravanje tih kupaca na prave kanale.
Premotajte unaprijed nekoliko godina i zamislite da se broj takvih interakcija višestruko povećava. Nisu to samo neki pojedinačni slučajevi kada kupci postavljaju svoja pitanja ili prigovore na društvenim mrežama, a robne marke odgovaraju. Sada je postao dovoljno značajan kanal usluge kupcima da ga brendovi prepoznaju kao jedan.
I to je jedan od najvažnijih kanala za pružanje usluga kupcima, uslijed masovnih posljedica lošeg postupanja s kupcem pred ostalim korisnicima. Dakle, markama postaje sve važnije da dobro postupaju s tim kupcima.
Personalizacija će biti najvažnija
Personalizacija je globalni potrošački trend koji postoji već nekoliko godina. Međutim, još uvijek je nedavno kada je u pitanju njegovo usvajanje za društvene medije.
Neki bi mogli tvrditi da marke ne mogu točno prilagoditi svoj sadržaj na društvenim mrežama za različite segmente potrošača. Ali, oni i dalje mogu prilagoditi svoje oglase na društvenim mrežama za onoliko ciljanih segmenata koliko žele.
Ključni aspekt u kojem kompanije i trgovci koriste trend personalizacije jeste prikazivanje oglasa na društvenim mrežama. Platforme društvenih medija počele su pružati napredne opcije ciljanja i prilagodbe za marketere. Omogućuju vam prikazivanje pravih oglasa pravim ljudima u pravo vrijeme.
Personalizacija je dosegla razinu da ove platforme društvenih medija sada također razumiju vrstu proizvoda koji vam se sviđa. Prikazuju vam oglase za slične proizvode različitih marki.
Ne vjerujete? Pokušajte provjeriti oglas, bilo koji oglas na Instagramu. Za nekoliko minuta vidjet ćete oglase za slične proizvode po cijelom feedu. Što više oglasa kliknete, bolje će razumjeti vaše ponašanje i postavke na mreži. I, sljedeće što znate, svi vaši Instagram oglasi bit će personalizirani i odabrani prema vašem ukusu.
Sadržaj koji generiraju korisnici i dalje će biti popularan
Brendovi koji koriste sadržaj koji generiraju korisnici nije novi trend, ali trend je koji je i dalje jak i nastavit će to činiti. Jedina stvar koja se promijenila je stopa usvajanja, a sve više i više prodavača koristi UGC.
Neki brendovi, poput Daniela Wellingtona, motiviraju svoje kupce da kreiraju sadržaj i označe marku kako bi dobili priliku da se istakne na njihovoj stranici. Neki, poput Olaya ili Dovea, vode relevantne marketinške kampanje koje potiču ljude da predaju svoje prijave kako bi bili dio kampanje.
Neke se marke, poput Airbnb, u potpunosti oslanjaju na korisnički generirani sadržaj za svoj sadržaj na društvenim mrežama.
Bez obzira kako želite iskoristiti UGC, trebali biste imati mjesta za to u svom miksu sadržaja. Sadržaj koji generiraju korisnici besplatan je i smatra se mnogo autentičnijim od sadržaja s markom. Može vam pomoći da se vaša marka učini pouzdanijom i može učiniti čuda za vaš imidž.
Dakle, ako nikada niste eksperimentirali s korisničkim sadržajem za svoje profile na društvenim mrežama, vrijeme je da ga počnete koristiti.
Lokalno ciljanje postat će prevladavajuće
Baš kao što je lokalni SEO za lokalne brendove koji žele dobiti više organskog prometa, lokalno ciljanje je pandan društvenim mrežama. Mnoge marke koriste ciljanje temeljeno na lokaciji kako bi dosegnule i privukle ljude s određenog zemljopisnog mjesta.
Jedan od uobičajenih načina na koji brendovi privlače lokalnu publiku jest geografsko označavanje njihovih postova i priča. Ako dodate lokaciju svom sadržaju na društvenim mrežama, ona će automatski privući lokalnu publiku.
Društvene platforme poput Instagrama pružaju mogućnost pretraživanja postova s obližnjih mjesta ili određenih lokacija. Ako dodate sadržaj svom sadržaju, on će se prikazati u ovim rezultatima pretraživanja, pomažući lokalnim ljudima da pronađu vašu marku i sadržaj.
Geografsko ciljanje posebno dobro funkcionira za promovirane postove ili tweetove jer vam ove platforme pomažu u ciljanju prave publike.
Primjerice, ako na Facebooku koristite opciju "pojačaj objavu", također možete odabrati mjesta koja želite ciljati. Facebook će prikazivati vaše postove korisnicima na tim lokacijama.
Brendovi također mogu koristiti geo-ciljanje kako bi naveli više ljudi da prisustvuju njihovim lokalnim konferencijama i događanjima brendova. Ili mogu koristiti filtere lokacije u svojim oglasima na društvenim mrežama za oglašavanje samo relevantnoj lokalnoj publici.
Mnogo je prednosti ciljanja temeljenog na lokaciji na društvenim mrežama i jednostavno ga morate znati iskoristiti.
Više će marki uključiti socijalno osluškivanje u svoje strategije
Društveni mediji zlatni su rudnik podataka i uvida koje kompanije mogu koristiti za pročišćavanje svojih socijalnih strategija. A lansiranjem toliko alata za društveno slušanje svima je postalo vrlo lako pristupiti tim uvidima.
S obzirom na lakoću s kojom možete pristupiti društvenim razgovorima kako biste izvukli smislene uvide, društveno slušanje ušlo je u strategiju svakog marketera. Marke i trgovci koriste ga za razne slučajeve.
Od razumijevanja utjecaja kampanje na društvenim mrežama do razumijevanja kako ljudi percipiraju brend, možete dobiti puno informacija koristeći socijalno slušanje. To je socijalno slušanje postalo sastavnim dijelom strategija većine prodavača na društvenim mrežama.
Mnogo je alata za slušanje na društvenim mrežama koje možete upotrijebiti u tu svrhu, pa počnite eksperimentirati i pronađite onaj koji vam se najviše sviđa.
Uspon zajednica na društvenim medijima
Iako ovo nije nešto novo, to je definitivno nešto što postaje popularnije sada nego ikad prije.
Zajednice društvenih medija u osnovi su društvene skupine koje su stvorili brendovi kako bi svojim kupcima pružili mrežnu platformu. To su obično privatne skupine kojima se istomišljenici mogu pridružiti kako bi razgovarali o svojim zajedničkim interesima.
Facebook grupe sjajan su primjer takvih društvenih zajednica. Mnoge marke koriste takve grupe kako bi okupile sve svoje postojeće i buduće kupce i smisleno stupile u kontakt s njima. Članovi grupe mogu raspravljati o raznim temama, dijeliti svoja iskustva i tražiti rješenja za svoje izazove.
Brandovi također mogu koristiti svoje zajednice na društvenim mrežama za lansiranje novih proizvoda, traženje povratnih informacija kupaca i stjecanje vrijednih uvida u kupce.
Marke će ponovno procijeniti mjerne podatke koje smatraju važnima
Previše se brendova angažiralo na društvenim mrežama, a da zapravo nisu postavili ciljeve i usporedili svoju izvedbu s vrijednim mjernim podacima. Doista, mnoge marke jednostavno gledaju na mjerne podatke o ispraznosti, poput broja sljedbenika, kada pokušavaju procijeniti uspjeh svojih napora. Međutim, marketing na društvenim mrežama sada sazrijeva, a 2021. vjerojatno će se vidjeti kako marke inteligentnije koriste metričke vrijednosti.
Morate se usredotočiti na podatke koji mogu dokazati da vaš marketing na društvenim mrežama može pozitivno utjecati na dno vašeg poslovanja.
U idealnom slučaju trebali biste koristiti širok raspon mjernih podataka koji pokrivaju ključne dijelove društvenog toka: svijest, angažman, konverzija i potrošač. Relevantne metrike koje brendovi počinju promatrati uključuju:
Obaviještenost - svijest o marki (@ spominjanja, dijeljenja, poveznice, dojam), stopa rasta publike, doseg nakon objave, potencijalni doseg, društveni udio glasa
Zaruke - stopa pljeska (lajkovi ili favoriti kao postotak od ukupnog broja sljedbenika), prosječna stopa angažmana, pojačanje, stopa viralnosti
Konverzija - stopa konverzije, klikovni postotak (CTR), stopa napuštanja početne stranice, cijena po kliku (CPC), cijena po tisuću pojavljivanja (CPM), stopa konverzije na društvenim mrežama, stopa razgovora
Kupac - mišljenja kupaca, ocjena zadovoljstva kupaca, neto ocjena promotora
Koje su najpopularnije web stranice na društvenim mrežama?
Popularnost je, naravno, osobna stvar, a razni demografski podaci ljudi preferiraju različite web stranice na društvenim mrežama. Iako je Facebook na vrhu ove liste, većina mladih ljudi radije komunicira na društvenoj stranici koja nije popularna među njihovim roditeljima. Kao što smo raspravljali u ovom članku, nišne društvene platforme i dalje imaju dobru izvedbu. Međutim, prema podacima Statiste, najpopularnije društvene mreže od srpnja 2020. su:
- YouTube
- Što ima
- Facebook Messenger
- Weixin / WeChat
- TikTok
Koji su trenutno najpopularniji društveni mediji?
Trenutno je izazov proglasiti najpopularnije društvene medije jer je taj izraz toliko subjektivan. Kao što smo vidjeli gore, više je ljudi preuzelo Facebook nego bilo koja druga društvena aplikacija. Ipak, mnogima iz generacije Z Facebook je "stara škola" i nešto što vole njihov roditelji. Instagram je i dalje najpopularnija društvena aplikacija za influencere i dijeljenje slika. YouTube i dalje vlada za video zapise u dugoj formi, a TikTok brzo preuzima vodeću ulogu u videozapisima u kratkom obliku. WhatsApp je posljednjih godina postao sve popularniji za razmjenu poruka.
Zaključak
Ovo su neki od trendova koji će dominirati krajolikom društvenih medija u 2021. godini i kasnije. Iskoristite ove trendove u svoju korist i budite ispred svojih konkurenata. Društveni mediji dinamičan su i natjecateljski prostor, a ti vam trendovi mogu pomoći u igranju društvenih mreža. Dakle, budite u toku s najnovijim zbivanjima oko ovih tema i koristite ih za svoje inicijative na društvenim mrežama.
Kako pristupamo vašem projektu
Naši klijenti

























